CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Followers

Friday, January 21, 2011

Hotel diperbuat dari sampah

pergh..!! stylo la..hee.. ni antare hotel yg unik pernah aku jumpe.. hotel yg diperbuat dari sampah sarap..!! memang la cm geli bile dgr kan..hee.. tp style hotel ni..hotel yg di beri name "save the beach" ini telah didirikan di di Pantai Capocotta, dekat dengan 2nd Century Castel Sant’Angelo di tepi Tiber, Roma Italia..

hotel ini telah dibina dengan 12 ton sampah sarap yg padat di perolehi dari pusat pengumpulan sampah di kawasan pntai tersebut.. tujuan hotel 'sampah' ini didirikan bertujuan utk memberi kesedaran kepade pengunjung dan org ramai mengenai tabiat membuang smpah merata2 yg boleh merosakkan persekitaran pntai dan memusnahkan kehidupan laut..

hotel yg unik ini telah di inspirasikan oleh seniman Jerman bernama HA Schult.. ketika ini hotel ini hanya mempunyai 5 buah bilik..tetapi mempunyai permintaan yg banyak.. jika diperhatikan, sampah2 yg mendirikan hotel ini adelah sampah2 yg biase dibunag oleh pengunjung2 pantai..

so, kt mampu mengubah tabiat suka membuang sampah merata2 ni.. jgn kt mengotori alam ciptaan tuhan yg indah ini.. sekian.. =)

0 comments: