CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Followers

Monday, January 16, 2012

konvoi dari UIA ke ceramah UAI di program countdown 2012

31/12/2011 kami telah beramai2 hadirkan diri ke program anjuran kerajaan negeri selangor iaitu program bersama Ustaz Azhar Idrus ( UAI ), zizan raja lawak, sham kamikaze, daqmi, shahir af, dan akhil hayy.. kami seramai lebeh kurang 20 orang dengan 11 buah motor telah berkonvoi dari uia ke dataran shah alam..


kami bertolak seawal 5.30 ptang dan smpai dalam kul 6.30.. kapten konvoi, zal hazmie..hehe.. ahli2nye yg lain adalah, saya sendiri, pok, zaki, dauh, amsyar, shahdan, kamil, paan, firdaus, pali, nasri, muhyi, pastu ade lagi, terlupe name..hehehe..


pas sampai di shah alam, ktorg solat maghrib beramai2.. ade yg solat di dataran shah alam terus, sebab ia diantara jadual program, dan ade yg solat di masjid negeri terus, kerana terlalu ramai org disana.. kebetulan masjid negeri belakang dataran shah alam tu..


program bermula sebaik sahaja selesai menunaikan solat maghrib. program dimulakan dgn ceramah dari imam mude ashraf.. orang yg bru smpai baru terpakse duduk di blakang..yg pndai menyelit tu boleh la duk depan..hee..



kemudian solat isyak berjemaah di dataran shah alam.. Subhanallah, xde lagi program yg tgh2 program ade solat berjemaah.. lapang hati time tu tgk ramai solat bersame2 sambil ditiup angin sepoi2 bahase..hee..



program diteruskan lagi dengan persembahan dari shahir, shah kamikaze, dan daqmi.. hee.. paling menarik perhatian saya adalah sham kamikaze, sebab da lame nak tgk die depan2..hee.. bersih je muke beliau, yg dulu mmg die dikenali sebabgai ahli rock..hehe... walaupun da berhijrah, tp gorengan gitarnye masih belum berkarat..hee..



kemudian slot ini lah yg dinanti2 kan oleh semua hadirin.. slot santai bersama ustaz azhar idrus dan zizan dalam sesi soal jawab.. gelagat ustaz azhar dan zizan mmg membuatkan semua yg hadir tertawa..mmg bez... zizan kemudian mengumumkan, kehadiran pada malam ini adalah seramai lebeh 80 000 org..masya'Allah..





sesi paling bes apabila ustaz dan zizan bermain gitar...hehehe.. power gak ustaz men gitar.. mane taknye, dgr cite dulu, ustaz ni cikgu muzik.. hee..


selesai slot ini, persebahan dari akhil hayy yg mendendangkan lagu hambamu, lagu tema imam mude..

slot countdown telah tiba.. semua artis jemputan, ustaz azhar dan yb sume bersame2 utk countdown.. tapi countdown ni lain dari kebiasaan.. seramai 80 000 hadirin menasyidkan asma ul husna dan laungan takbir bergema di dataran shah alam pada malam tahun baru itu.. Allahuakbar..!!!



ini lah salah 1 program alternatif yg dicari oleh anak mude skarang.. selain dari program2 yg penuh ngan maksiat, artis berpakaian seksi.. ade juge yg kate, program seperti ini boring sebab xde artis2 bes, xde bunge api.. tapi program ini lah menjadi alternatif dimana kehadiran orang ramai melebihi 80 000 org.. semuanya terdiri dari kalangan anak mude, kelurga, dan org tua.. masya'Allah.. !! berbeze dgn program di i-city yg dgr cite kehadirannye seramai 5000 org je..

tahniah kepada kerajaan negeri selangor, yg berjaya mnganjurkan program2 seperti ini.. =) harap kerajaan negeri istiqamah dalam melahirkan generasi islam di selangor ini.. takbir..!!!!!

2 comments:

sot said...

UAI memang idola geng2 UIA. UAI memang geng anak muda. Fenomona UAI sudah tidak terkawal lagi. Alhamdulillah semoga anak2 muda terus berjuang mencari redha Allah dan meninggal jauh segala kebatilan dan amalan sia2. Cintai ilmu yg membawa manfaat dan selamat beramal dgn ilmu yg bermanfaat. Takbir !!

amir acap said...

ok2..tq sot.. insya'Allah..