CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Followers

Monday, May 4, 2009

7 keajaiban dunia!!!!

em dunia still punye khazanah nye tersendiri....jgn la skali meroboh kan tempat2 ni..kerana ia adalah harte dunia yg x terniali dan x boleyh ditandingi mase kini..aku mmg kagum la ngan beberape tempat sejarah yg sgt unik ni...aku arap 1 ari nnti aku eyh g tmpat ni...heee....

kaabah di mekah..temapt ni adelah antare 7 kejaiban di dunia...adekah di mane2 tempat dapat mngumpulakan berjuta2 org dalam 1 mase..da berjuta2 org itu dpt mngikut perintah seorang imam ketika sedang beribadah kepada Allah..Subhanallah..mmang menakjubkan..
kaabah, mekah

Taj mahal di india dikatakan dibina kerana shah jehan ingin membuktikan cintanya terhadap kekasihnya, mumtaz..lalu di binanya taj mahal yg kekal sehingga hari ini..masih megah di India, semegah cinta shah jehan kepada mumtaznye..Taj mahal, di India

Macha picchu di Peru, atau kata nama lain nye adalah gunung tua..ia di percayai adalah 'kota kaum inca yg hilang'sebelum ditemui, kawasan ini di tutup lebat oleh tumbuhan2 di sekitarnye..
machu pacchu, Peru

Di Colosseum pada saat itu adalah tempat penyelenggaraan sebuah pertunjukan yang spektakuler, yaitu sebuah pertarungan antara binatang (venetaiones), pertarungan antara tahanan dan binatang, eksekusi tahanan (noxii), pertarungan air (naumachiae) dengan cara membanjiri arena, dan pertarungan antara gladiator (munera). Selama ratusan tahun itu, diperkirakan ribuan orang maupun binatang mati di pertunjukkan Colosseum.The roman colosseum, rome, italy

menurut sejarah, petra merupakan tempat diman nabi musa memukul tongkatnya pada sebuah batu dan keluarlah mata air dari batu tersebut. di situ juga dikatakan nabi harun di makam kan di situ.
Petra, Jordon

the pyramid at chichen itza, mexico

tembok besar China

itulah dia antare 7 keajaiban dunia yg masih dikagumi oleh seluruh manusi kini...hargai lah harte dunia..!!!!!!!!!! wassalam..!!!!!!



18 comments:

suezensuzanna said...

yeah/....teringin nk pegi tempat2 tersebut

ekino said...

btul tu..

teringin nak pg tmpt yg menakjubkan cm tu

:D

maisyara pot! pot! said...

amir!
jom g mekah
lepas 2 kite g Taj mahal, di India
bukti kn ape erk kt sana?? ehehe...
then, kite g itali..
honeymoon! wahaha.. xP
last skali, kite g tembok besar china...
jogging kt sana!

amir acap said...

aduh mai.....byk nye tmpat yg kite maw pegi...pas pegi 1 1 tmpat tu, x maw blik mlaysia dlu ke...pnat owh..hahahaha

amir acap said...

em suezen, xpe2...nnti kt g ramai2 kat sane ek..
hehehehe...

amir acap said...

em tu la ekino...bez an....msti tergamam kt an...hehehe

amalina said...

eh,nnty bile nak pegi tmpt2 tu jgn lupe bawak aku ;)
hehehe

m[i]era said...

terpegun jap bace en3 neyh..

ngee..

nak g mekah..

amir acap said...

ok no hal la amal..heheheh...nnti aku roger ko ek...skang xleyh g owh penyakit selseme tut sedang merebak owh..hehehe

amir acap said...

em tu la...indah nye mekah...nak g gak owh..huhuhu...kan miera kan..hee

~cik manis~ said...

suke tmpat yg historical mcm ni.
tpi ape2 pun,
mekah lah yg pling dikagumi :)

Intan Dynia said...

lawa2. mau pegi.
espcly yg 1st.

nadd said...

tempat tu sume lawa..
amazing gile kan d story behind all those places..

wish to be there some day..! :)

OREOO said...

ak suke taj mahal beb..
sbb kajol ngn ak sedare..
*blushing..

amir acap said...

hahahaha...alamak oreo knal kan aku kat sedare ko tu kajol..hahahaha

amir acap said...

em btol tu cik manis...mekah pling bez an...sharin an die da g situ, bez gle r die kate..huhu..

amir acap said...

nadd tp cte historical taj mahal pling bez owh...gwang abih r..hahaha

freefun0616 said...

酒店經紀人,
菲梵酒店經紀,
酒店經紀,
禮服酒店上班,
酒店小姐兼職,
便服酒店經紀,
酒店打工經紀,
制服酒店工作,
專業酒店經紀,
合法酒店經紀,
酒店暑假打工,
酒店寒假打工,
酒店經紀人,
菲梵酒店經紀,
酒店經紀,
禮服酒店上班,
酒店經紀人,
菲梵酒店經紀,
酒店經紀,
禮服酒店上班,
酒店小姐兼職,
便服酒店工作,
酒店打工經紀,
制服酒店經紀,
專業酒店經紀,
合法酒店經紀,
酒店暑假打工,
酒店寒假打工,
酒店經紀人,
菲梵酒店經紀,
酒店經紀,
禮服酒店上班,
酒店小姐兼職,
便服酒店工作,
酒店打工經紀,
制服酒店經紀,
酒店經紀,

,酒店,