CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Followers

Thursday, April 2, 2009

suami, isteri dan cermin..!!!


ENTAH pape la cite ni..ahahaha...!!! cmni cite die, pagi tadi pas subuh aku x tidow aw..aku pown on la PC nak men counter-strike..ssaje je bkak internet jap nak bce inbox aku kat gmail yg berlmbak tuh..hehehe..skali aku terbace cite ni..tergelak aku..hahaha..cmni cte die..bce aw..korg akan rase kesengalan die..hehehe...

Ini kisah tahun 60 an dulu pasal sepasang suami dan isteri orang asli yang tinggal di dalam hutan. Rumah dorang ni dibina di atas pokok... 2 tingkat lagi tu. Si suami kerja nya mencari makanan di hutan, sama ada dengan pergi berburu ataupun memetik buah-buah hutan. Si isteri pula tinggal mengemas dirumah. Suatu hari, Si suami pergi mencari makanan dihutan. Sedang mencari-cari. . tiba-tiba dia terjumpa cermin. Dia pon bawak balik cermin tu dan disimpankan cermin tersebut di tingkat atas rumahnya tanpa pengetahun isterinya. Setiap hari sebelum pergi keluar mencari makanan, dia akan masuk ke bilik dan melihat cerminnya.

Sehinggalah satu hari, si isteri naik pelik melihat telatah suaminya tu..
Maka disiasatlah bilik yang selalu dimasuki oleh suaminya.. bimbang-bimbang kalau suaminya menyimpan perempuan lain di bilik tersebut tanpa pengetahuannya. . Dan punyalah terkejut beruk.. dia masuk je bilik tu.. di ternampak cermin suaminya.

Oleh kerana si isteri ni taktau cermin tu apa.. so, dia ingat orang dalam cermin tu memang perempuan simpanan suaminya.
Apa lagi.. habis berlari dan meraung menangisla dia cari mak nya..

Lepas berjumpa dengan maknya.. mak dia cakap nak lihat sendiri perempuan yang kononnya disembunyikan oleh suaminya tu.. Lalu maknya pon masuk ke bilik tersebut.

Kemudian keluar dari bilik tersebut sambil ketawa terbahak-bahak.

Isteri: Apsal mak ketawa?..

Mak: Apa teruk benor selere suami ko tu.. kalau ye pon nak kawin lain.. carik la perempuan yang elok sikit.. Ini tak.. aku tengok perempuan kat bilik tu.. dah la tua.. hodoh pulak tu..


hahahaha..begitu al- kisah nye...sengal2 x sengal..hahaha..k2 nak masuk keje da ni..ari ni aku shif pagi n ptang..so bz cket la..hehehe..k charagon...!!!!

19 comments:

cathenclox said...

marah org asli oii..haha tp dorg pon da maju ar skrg..

leena said...

haha... lawak... tapi tu taon 60 an.. sekarang x ag.. hahaha...

philoColy said...

wahaha..
mereng btl cite..
lwk ngutuk dri snri..
hahaha..

Nadia Samz said...

haha!
cerita yg menarik loh.
:)
*kemerengan melampau.
hahahaa~

amir acap said...

hahahaa..da ckp da..sengal an..aduh problem tol la isteri n mak die tu an..ahahaha..!!

shakina bt ghariff said...

haha. bodo siut cerita ni. hahahahahhahahahahhahaha. mak dia tau pon yg dia tuh hodoh. hahaha!

marlyn said...

haha..
sengal cm ang la..
hahah...

tahpepe punya cta..
hahaha

lya said...

don't know what to say la wei~~
serius kesian gilak

lya said...

don't know what to say la wei~~
serius kesian gilak

amir acap said...

hahahaha...salah kah cermin, jgn salah kan ibu yg mngandung..hehehehe..

h@na said...

hahaha...
lawaknyer

anna :) said...

haha.
mak tu ckp diri dia sendri hodoh.
funny story.
:)

amir acap said...

yeah mmg lawak pon kan anna, kan hana..hehehe..

Good.Girl said...

LOLS kesian kesian.... Wahaha

Hananeechan said...

ROFL..
kesian. kutuk diri sendiri..

Qis said...

sumpah lawak.kesian mak mertua dia dgn isteri dia pn ngok je.hee

fa10_munyra said...

cerita ini sngt klakr..
huhu~~

nur_5th said...

lawak2..

freefun0616 said...

酒店經紀人,
菲梵酒店經紀,
酒店經紀,
禮服酒店上班,
酒店小姐兼職,
便服酒店經紀,
酒店打工經紀,
制服酒店工作,
專業酒店經紀,
合法酒店經紀,
酒店暑假打工,
酒店寒假打工,
酒店經紀人,
菲梵酒店經紀,
酒店經紀,
禮服酒店上班,
酒店經紀人,
菲梵酒店經紀,
酒店經紀,
禮服酒店上班,
酒店小姐兼職,
便服酒店工作,
酒店打工經紀,
制服酒店經紀,
專業酒店經紀,
合法酒店經紀,
酒店暑假打工,
酒店寒假打工,
酒店經紀人,
菲梵酒店經紀,
酒店經紀,
禮服酒店上班,
酒店小姐兼職,
便服酒店工作,
酒店打工經紀,
制服酒店經紀,
酒店經紀,

,酒店,